Известие

Collapse
No announcement yet.

Центроване на волана?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Центроване на волана?

    Някой, който си е центровал волана, след стенд ми изравниха ходовата част и ми изкривиха стойката на волана Малко инфо как се намества ?
    В alfaowner намерих инфо, че можело отнякъде под таблото да се извади да се нагласи и готово.
    Attached Files
    166 2.4 JTD

  • #2
    Вадиш волана и си го слагаш както искаш.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
      Вадиш волана и си го слагаш както искаш.
      То това е ясно.. Аз питам, има ли някой да го е правил, да каже какви са му цаките.. Всичко си има по някаква цака в наште коли
      166 2.4 JTD

      Comment


      • #4
        Не искам да коментирам майсторлъка на този, дето ти е правил предницата ...
        За справка само ще кажа, че в няколкото сервиза, където ходя аз, волана се затопорява преди да се започне работа по предницата. До сега никога не съм излизал от сервиза с нецентрован волан.
        Иначе ако сам ще го наместваш - внимавай много ако имаш еърбег
        155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
        Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Alfa User Покажи съобщение
          Не искам да коментирам майсторлъка на този, дето ти е правил предницата ...
          За справка само ще кажа, че в няколкото сервиза, където ходя аз, волана се затопорява преди да се започне работа по предницата. До сега никога не съм излизал от сервиза с нецентрован волан.
          Иначе ако сам ще го наместваш - внимавай много ако имаш еърбег
          Цитирам майсотра - "Аз гледам отдолу да ти е равна от двете страни"
          При мой въпрос- защо е толкова голяма разликата, при положение,че преди беше както трябва, ми отговориха, ако си сменял рейка не са ти го центровали както трябва..
          166 2.4 JTD

          Comment


          • #6
            Скоро бях на стенд, застопориха волана да е прав, ако го изкриви майстора трябва да ти го оправи той, не е редно да те пуска с крив волан. На 155 конкретно не мога да ти кажа, важно е като го свалиш да запалиш и да подкараш леко напред на равно да се изправят колелата и го слагаш в това положение.
            Разглобяването не е сложно, трудно е да го извадиш от шлиците.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              Скоро бях на стенд, застопориха волана да е прав, ако го изкриви майстора трябва да ти го оправи той, не е редно да те пуска с крив волан. На 155 конкретно не мога да ти кажа, важно е като го свалиш да запалиш и да подкараш леко напред на равно да се изправят колелата и го слагаш в това положение.
              Разглобяването не е сложно, трудно е да го извадиш от шлиците.
              Предполагам, не стендаджията а майстора който ми пипа ходовата част преди него е направил цялата бъркотия
              166 2.4 JTD

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от mirecyt Покажи съобщение
                Предполагам, не стендаджията а майстора който ми пипа ходовата част преди него е направил цялата бъркотия
                И на стенда не би трябвало да е проблем да ти регулират предницата при прав волан, ама е по-лесно да те претупат.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  Ае само аз ли мисля, че не е редно така да си оправяш волана-мисля, че съвсем ще му изгубиш центъра така. Не че няма да завива, но поне теоретично ще имаш различен брой обороти на волана от пълен ляв до прав и от пълен десен до прав. Според мен върви при майстора, нека ти застопори волана в средата БЕЗ да го вади и да ти направи реглажа по центрован волан.

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря за мненията. Ще видим какво, как и най-вече защо..

                    Ако сте доволни от някой стенд по София, бихте ли споделили къде се намира и каква е цената ?
                    Last edited by mirecyt; d.m.y г., 18:54.
                    166 2.4 JTD

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от mirecyt Покажи съобщение
                      Благодаря за мненията. Ще видим какво, как и най-вече защо..

                      Ако сте доволни от някой стенд по София, бихте ли споделили къде се намира и каква е цената ?
                      На алф шлиците за волана са доста груби по спомени...
                      Трябва да пробваш след като гумите са напред дали наляво и надясно волана се върти еднакво като обороти!
                      Като знам какви са маисторите може да са навили единия накрайник до край а да са отмотали другия да е пред изпадане...
                      sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                      Comment


                      • #12
                        Правиш пълен ляв, а после пълен десен, ако ти е кеф и наобратно, за да видиш колко оборота прави, ясно е, че няма да е цяло число. Делиш оборотите на две и от крайно положение завърташ резултата. Идеята е да поставиш волана точно по средата на хода на рейката. Ако воланът не дойде както трябва, то значи някой преди тебе го е местил.
                        В тоя случай вадиш волана и го наместваш!
                        Другият случай е, воланът да си е на място, но "майстора" да си е оставил ръцете. В тоя случай колата ще си върви направо, но воланът няма да е в нормално положение. Автоматът за мигачите няма да работи и което е най-лошото на една страна ще завива повече, а на другата по-малко.
                        В тоя случай отиваш и го караш да си направи реглажа както трябва. На някои не им се развиват и двете щанги и за това регулират само с едната.
                        Ако все пак се налага да сваляш волана, то ето как аз го правя:
                        Сваляш възглавницата или каквото имаш там и стигаш до гайката! Охлабваш я, НО НЕ Я РАЗВИВАШ ДО КРАЙ!
                        Пипваш здраво волана и го дърпаш от леко до зверски.
                        Понякога излиза и ако си отвил гайката най-вероятно ще си цапардосаш иконостаса с волата.
                        Ако не излиза, викаш още един! Ти пак дърпаш волана, а той поставя твърдо парче дърво и с чук около кило го фрасва точно по гайката, която се разбрахме, че не се отвива до край.
                        Има и скоби за тая работа, но едва ли ще намериш такава точно за модела.
                        Успех!
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • #13
                          Благодаря за упътванията, колеги!
                          Волана като е кривнал, колата върви идеално направо.. Мисля, че ходовата си е правилно нагласена и единия вариант е като ми сменяха накрайник да се е случило, другия е, волана да е местен..
                          Само един въпрос.. Този капак на волана, зад който вие имате еърбег(аз мисля, че нямам), как точно излиза ? Доста го мъчих, но явно си има цака
                          166 2.4 JTD

                          Comment


                          • #14
                            Малка е вероятността след презацепване на шлиците да застане на точното положение.
                            По-добрият подход е да го коригираш от накрайниците. Внимателно мериш, колкото развиваш единия, с толкова да навиваш другия.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от mirecyt Покажи съобщение
                              ...
                              Само един въпрос.. Този капак на волана, зад който вие имате еърбег(аз мисля, че нямам), как точно излиза ? Доста го мъчих, но явно си има цака
                              На воланите с еърбег има два винта откъм таблото - т.е. от задната страна на волана. Виж дали и при теб не е така, че на воланите без еърбег не съм се упражнявал
                              155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                              Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                              Comment

                              Working...
                              X